Środa 27 sierpnia 2025 | Imieniny: Cezarego, Józefa, Moniki | zachmurzenie umiarkowane 23°C

Informacja ws. obsługi interesantów z terenu miasta i gminy Sochocin przez Operatora gminnego z zakresu programu „Czyste Powietrze”

Operator będzie przyjmował interesantów w poniedziałki w godzinach 15.00–17.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Sochocin.

Kontakt tel. z Operatorem pod numerem telefonu: 572 252 321.

Współpraca z operatorem jest obowiązkowa:

jeśli starasz się o dofinansowanie w podwyższonym, najwyższym poziomie dofinansowania lub o dofinansowanie z prefinansowaniem (czyli: wypłatę części środków na konto Wykonawcy przed rozpoczęciem prac).

Zadania operatora:

  • udzielenie pomocy Wnioskodawcom i beneficjentom kwalifikującym się do podwyższonego i najwyższego poziomu dofinansowania Programu w wersji obowiązującej od 2025 r., w przygotowaniu i realizacji przedsięwzięć/inwestycji mających na celu wymianę nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe oraz termomodernizację budynków mieszkalnych jednorodzinnych z terenu gminy.

a) Etap I obejmuje następujące zadania:

  • identyfikacja potencjalnych odbiorców wsparcia,
  • uświadomienie potrzeby wymiany nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe oraz przeprowadzenia termomodernizacji budynku mieszkalnego,
  • wskazanie możliwych rozwiązań technicznych oraz możliwości uzyskania dofinansowania w ramach Programu,
  • ocena poziomu dofinansowania możliwego do uzyskania, wstępna ocena potrzeb budynku,
  • pomoc w zawieraniu umów z wykonawcami audytu energetycznego oraz dokumentu podsumowującego audyt energetyczny przed realizacją przedsięwzięcia
  • pomoc w zawieraniu umów z potencjalnymi wykonawcami prac z prefinansowaniem oraz wsparcie przy zawieraniu umów z tymi wykonawcami,
  • pomoc w wypełnieniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie w ramach Programu oraz w trakcie ewentualnej poprawy lub uzupełnienia wniosku do momentu zawarcia umowy o dofinansowanie pomiędzy WFOŚiGW, a odbiorcą wsparcia.

b) Etap II obejmuje następujące zadania:

  • przekazanie i wyjaśnienie zapisów dotyczących umowy o dofinansowanie,
  • pomoc w wyborze i zawarciu umowy z wykonawcą/wykonawcami,
  • wsparcie w przygotowaniu dyspozycji wypłaty zaliczki z załącznikami,
  • pomoc w procesie realizowanej umowy, w uzyskiwaniu finansowania w kolejnych etapach oraz prefinansowania przedsięwzięcia zaplanowanego do realizacji,
  • pomoc w bieżącym gromadzeniu powstałej dokumentacji realizacji przedsięwzięcia niezbędnej do jego rozliczenia,
  • poinformowanie o warunkach programu i obowiązkach co do stosowania Listy Zielonych Urządzeń i Materiałów,
  • pomoc w monitorowaniu realizacji prac przez wykonawcę, w tym terminowości,
  • pomoc w procesie aktualizacji audytu energetycznego,
  • pomoc odbiorcy wsparcia w wypełnieniu i złożeniu wniosków o płatność w ramach Programu oraz w trakcie ewentualnej poprawy lub uzupełnienia tych wniosków do momentu wypłaty płatności końcowej przez WFOŚiGW,
  • pomoc w zawarciu umowy z potencjalnym wykonawcą świadectwa charakterystyki energetycznej budynku po jego realizacji,
  • przygotowanie do rozliczenia końcowego zadania: pomoc w rozliczeniu przedsięwzięcia i potwierdzeniu zakończenia.

Operator na bieżąco monitoruje i informuje odbiorcę wsparcia o postępie realizacji wniosku i komunikacji kierowanej ze strony WFOŚiGW.

Kontakt telefoniczny z Operatorem pod numerem tel. 572 252 321.

Pozostałe osoby zainteresowane udziałem w Programie Czyste Powietrze (poziom podstawowy i podwyższony – bez prefinansowania) zapraszamy do punktu konsultacyjno-informacyjnego w następujące dni, w godzinach:

  • wtorek 8.00–14.00,
  • środa 12.00–16.00,
  • czwartek 10.00–14.00,
  • lub w innym terminie, po wcześniejszym uzgodnieniu tel. 23 661 80 01 (wew. 27).

Udostępnij
Twitter
WhatsApp
Przejdź do treści