Szanowni Państwo, drodzy mieszkańcy miasta i gminy Sochocin,
uprzejmie informujemy, że w związku z nową odsłoną programu „Czyste Powietrze” – Miasto i Gmina Sochocin zgłosiła chęć udziału w roli operatora.
W dniu 9 kwietnia 2025 roku podpisane zostało Porozumienie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie ustalające zasady realizacji programu na terenie gminy w zakresie działań odnoszących się do pełnionej przez gminę roli operatora.
Mieszkańcy mają możliwość pozyskania w programie najwyższego poziomu wsparcia finansowego oraz tak zwanego prefinansowania tylko za pośrednictwem operatorów.
Pomoc będzie udzielana w przygotowaniu i realizacji przedsięwzięć mających na celu wymianę nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe, a także termomodernizację budynków mieszkalnych jednorodzinnych z terenu gminy.
Przypominamy, że:
Gminny Punkt Konsultacyjno-Informacyjny prowadzi obsługę interesantów w następujących dniach:
- wtorek – 8.00–14.00
- środa – 12.00–16.00
- czwartek – 10.00–14.00.
Spotkania z operatorem i konsultacje w zakresie programu „Czyste Powietrze” odbywają się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Sochocin, ul. Guzikarzy 9, I piętro – pokój numer 9.
Informacje udzielane są pod następującym numerem telefonu 23 661 80 01 (wew. 27).
W punkcie konsultacyjno-informacyjnym programu „Czyste Powietrze”:
- dowiesz się o zasadach składania wniosku o dofinansowanie;
- znajdziesz materiały informacyjne o programie Czyste Powietrze;
- sprawdzisz, czy się kwalifikujesz do udziału w programie;
- uzyskasz pomoc w zakresie przygotowywania wniosku o dofinansowanie,
- złożysz wniosek o dofinansowanie w wersji papierowej;
- uzyskasz pomoc przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania, przy poprawnym wypełnianiu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników.
Istotne dokumenty niezbędne do skompletowania, celem złożenia wniosku o dofinansowanie w programie „Czyste Powietrze”:
- numer księgi wieczystej lub inne dokumenty dotyczące własności budynku,
- zgoda współwłaściciela/współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia (jeśli dotyczy),
- zaświadczenie o dochodach wydane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (gdy wnioskujesz o podwyższony lub najwyższy poziom dofinansowania),
- zgoda współmałżonka na zaciąganie zobowiązań w ramach umowy o dofinansowanie (jeżeli dotyczy),
- umowa/y z wykonawcą/mi (jeśli wnioskujesz o dotację z prefinansowaniem),
- sporządzony audyt energetyczny wraz z dokumentem podsumowującym audyt energetyczny,
- inne niezbędne dokumenty i oświadczenia (w tym dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych).
Zapraszamy zainteresowanych mieszkańców.