Operator będzie przyjmował interesantów w poniedziałki w godzinach 15.00–17.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Sochocin.
Kontakt tel. z Operatorem pod numerem telefonu: 572 252 321.
Współpraca z operatorem jest obowiązkowa:
jeśli starasz się o dofinansowanie w podwyższonym, najwyższym poziomie dofinansowania lub o dofinansowanie z prefinansowaniem (czyli: wypłatę części środków na konto Wykonawcy przed rozpoczęciem prac).
Zadania operatora:
-
udzielenie pomocy Wnioskodawcom i beneficjentom kwalifikującym się do podwyższonego i najwyższego poziomu dofinansowania Programu w wersji obowiązującej od 2025 r., w przygotowaniu i realizacji przedsięwzięć/inwestycji mających na celu wymianę nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe oraz termomodernizację budynków mieszkalnych jednorodzinnych z terenu gminy.
a) Etap I obejmuje następujące zadania:
- identyfikacja potencjalnych odbiorców wsparcia,
- uświadomienie potrzeby wymiany nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe oraz przeprowadzenia termomodernizacji budynku mieszkalnego,
- wskazanie możliwych rozwiązań technicznych oraz możliwości uzyskania dofinansowania w ramach Programu,
- ocena poziomu dofinansowania możliwego do uzyskania, wstępna ocena potrzeb budynku,
- pomoc w zawieraniu umów z wykonawcami audytu energetycznego oraz dokumentu podsumowującego audyt energetyczny przed realizacją przedsięwzięcia
- pomoc w zawieraniu umów z potencjalnymi wykonawcami prac z prefinansowaniem oraz wsparcie przy zawieraniu umów z tymi wykonawcami,
- pomoc w wypełnieniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie w ramach Programu oraz w trakcie ewentualnej poprawy lub uzupełnienia wniosku do momentu zawarcia umowy o dofinansowanie pomiędzy WFOŚiGW, a odbiorcą wsparcia.
b) Etap II obejmuje następujące zadania:
- przekazanie i wyjaśnienie zapisów dotyczących umowy o dofinansowanie,
- pomoc w wyborze i zawarciu umowy z wykonawcą/wykonawcami,
- wsparcie w przygotowaniu dyspozycji wypłaty zaliczki z załącznikami,
- pomoc w procesie realizowanej umowy, w uzyskiwaniu finansowania w kolejnych etapach oraz prefinansowania przedsięwzięcia zaplanowanego do realizacji,
- pomoc w bieżącym gromadzeniu powstałej dokumentacji realizacji przedsięwzięcia niezbędnej do jego rozliczenia,
- poinformowanie o warunkach programu i obowiązkach co do stosowania Listy Zielonych Urządzeń i Materiałów,
- pomoc w monitorowaniu realizacji prac przez wykonawcę, w tym terminowości,
- pomoc w procesie aktualizacji audytu energetycznego,
- pomoc odbiorcy wsparcia w wypełnieniu i złożeniu wniosków o płatność w ramach Programu oraz w trakcie ewentualnej poprawy lub uzupełnienia tych wniosków do momentu wypłaty płatności końcowej przez WFOŚiGW,
- pomoc w zawarciu umowy z potencjalnym wykonawcą świadectwa charakterystyki energetycznej budynku po jego realizacji,
- przygotowanie do rozliczenia końcowego zadania: pomoc w rozliczeniu przedsięwzięcia i potwierdzeniu zakończenia.
Operator na bieżąco monitoruje i informuje odbiorcę wsparcia o postępie realizacji wniosku i komunikacji kierowanej ze strony WFOŚiGW.
Kontakt telefoniczny z Operatorem pod numerem tel. 572 252 321.
Pozostałe osoby zainteresowane udziałem w Programie Czyste Powietrze (poziom podstawowy i podwyższony – bez prefinansowania) zapraszamy do punktu konsultacyjno-informacyjnego w następujące dni, w godzinach:
- wtorek 8.00–14.00,
- środa 12.00–16.00,
- czwartek 10.00–14.00,
- lub w innym terminie, po wcześniejszym uzgodnieniu tel. 23 661 80 01 (wew. 27).