Szukaj
Close this search box.
Piątek 26 kwietnia 2024 | Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marii | pochmurnie 11°C

Kontrola przedsiębiorców w zakresie posiadania umów na odbiór odpadów

Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz art. 6 ust. 5a Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 2519) właściciele nieruchomości, na terenie których jest prowadzona działalność gospodarcza, zobowiązani są do przedstawienia kopii umowy w zakresie odbierania odpadów komunalnych i dowodów uiszczania opłat. W przypadku braku takiej informacji tutejszy urząd będzie indywidualnie wzywał do przedłożenia wymienionych dokumentów.

Dokumenty należy dostarczyć do Urzędu Miasta i Gminy Sochocin do dnia 30 kwietnia 2023 roku.

Na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, gmina obowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych.

Przypominamy, że niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi na skutek prowadzonej działalności gospodarczej.

W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części, tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe i przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:

  • uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zgodnie ze złożoną deklaracją do urzędu miasta i gminy za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej;
  • zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym, za część dotyczącą nieruchomości niezamieszkałej, na której jest prowadzona działalność gospodarcza.
Udostępnij
Twitter
WhatsApp
Skip to content