Szukaj
Close this search box.
Niedziela 28 kwietnia 2024 | Imieniny: Piotra, Walerii, Witalisa | zachmurzenie duże 22°C

Obowiązek wpisu do BDO

Szanowni Państwo, drodzy mieszkańcy miasta i gminy Sochocin,

uprzejmie przypominamy,

o obowiązku dokonywania samodzielnego wpisu bądź aktualizacji wpisu w Rejestrze BDO, w momencie wpisywania się do rejestru działalności regulowanej w Państwa gminie w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, oprócz wpisu do RDR w danej gminie, jest zobowiązany również do wpisu do Rejestru BDO w zakresie działu XV, w którym podaje nazwy gmin, na terenie których ma odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, czyli do samodzielnego złożenia elektronicznego formularza wniosku rejestrowego lub aktualizacyjnego przez indywidualne konto w bazie BDO na stronie internetowej https://rejestr-bdo.mos.gov.pl.

Tylko poprzez wpis do Rejestru BDO (dział XV) podmiot uzyskuje uprawnienia do prowadzenia przedmiotowej działalności, z uwagi na brzmienie przepisu z art. 50 ust. 2 i ust. 3, w związku z art. 50 ust. 1 pkt 7 lit. b i art. 194 ust. 1 pkt 5 i ust. 3 ustawy o odpadach. Prowadzenie działalności w zakresie, o którym mowa w art. 50 ust. 1, bez wymaganego wpisu do Rejestru BDO, podlega administracyjnej karze pieniężnej do wysokości 1 mln złotych.

Ponadto należy pamiętać, że ustawa o odpadach nie zawiera wyjątków w zakresie wpisu do Działu XV dla podmiotów, które nie odbierają odpadów komunalnych w danej gminie, a są wpisani do RDR tej gminy.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Udostępnij
Twitter
WhatsApp
Skip to content