Pracownicy gospodarki komunalnej weryfikują „śmieciowe” deklaracje w gminie Sochocin
Ze względu na liczne przypadki zaniżania liczby mieszkańców w domach jednorodzinnych i mieszkaniach, w deklaracjach o wysokości opłaty za wywóz śmieci, Urząd Gminy Sochocin prowadzi ogólnogminną kontrolę, by wykluczyć wszelkie ewentualne nadużycia. Chodzi o potwierdzenie danych podanych przez właścicieli domów w deklaracjach dotyczących liczby mieszkańców. Od tej liczby zależy wysokość opłaty za odbiór odpadów komunalnych. Sprawdzana jest ilość osób zamieszkujących na danej nieruchomości, gdzie wytwarzane są odpady podlegające naliczeniu opłat.
W przypadku stwierdzenia niezgodności danych w deklaracjach ze stanem faktycznym, czyli w sytuacji, gdzie w danym domu mieszka więcej osób, niż deklarowano, koszty tego procederu ponoszą inni mieszkańcy, a mianowicie Ci, którzy uczciwie podają liczbę lokatorów i płacą za odbiór odpadów. Zaniżanie liczby mieszkańców powoduje, że koszty są rozkładane na mniejszą liczbę odbiorców usługi i opłaty rosną.
Apelujemy do mieszkańców gminy Sochocin, aby sami zgłaszali się do urzędu, celem złożenia aktualnej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wykazującej stan faktyczny zgodny z rzeczywistością. Niewypełnienie tego obowiązku będzie prowadziło do wszczęcia postępowania i wydania decyzji administracyjnej w tej sprawie, naliczającej opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Dodajmy jeszcze tylko, że deklarację można złożyć bezpośrednio u pracownika urzędu gminy w pokoju nr 9, wysłać pocztą lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (wymaga posiadania podpisu elektronicznego). Kontakt telefoniczny pod numerem tel. 23 661 80 25 (wew. 27).
KW