Zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na nieruchomości odpadów komunalnych. W przypadku zmiany danych, takich jak np. liczba osób zamieszkujących na terenie nieruchomości, właściciel jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Przypominam, że opłatę za odpady komunalne należy uiszczać w miejscu zamieszkania (w miejscu wytwarzania odpadów). W związku z tym aktualizacji deklaracji powinni dokonać również właściciele nieruchomości, na której mieszkają osoby niezameldowane.
Jednocześnie informuję, że właściciel nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy bądź innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jest obowiązany złożyć do burmistrza deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami.
Burmistrz Miasta i Gminy Sochocin
Jacek Podgórski