Szukaj
Close this search box.
Piątek 19 kwietnia 2024 | Imieniny: Adolfa, Tymona, Leona | bezchmurnie -0°C

Sochocińscy stypendyści. Sukces edukacyjny Krystiana i Macieja

Uczniowie Publicznego Zespołu Szkół i Przedszkoli Samorządowych w Sochocinie, Krystian Kaźmierski z klasy 8b oraz Maciej Wróblewski z klasy 8a osiągają wysokie wyniki w nauce, są wybitnie uzdolnieni, dlatego złożyli wnioski, i jako nieliczni zakwalifikowali się do projektu stypendialnego województwa mazowieckiego pn. „Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych – najlepsza inwestycja w człowieka”.

Stypendyści mają możliwość rozwijać indywidualne uzdolnienia w obszarze nauk matematycznych, informatycznych, przyrodniczych, języków obcych nowożytnych. Udział w projekcie ma na celu zachęcanie do podejmowania inicjatyw i realizowania własnych pomysłów, rozwijania kreatywności.

Krystian w swoim planie rozwoju postawił na rozwój kompetencji i umiejętności geograficznych oraz informatycznych, poprzez wykorzystanie narzędzi TIK (quizy, prezentacja multimedialna, zadania kształcące umiejętności matematyczne opracowane do map na platformie edukacyjnej Meridian Prime). Stypendysta realizując swoje działania uwzględnione w Indywidualnym Planie Rozwoju Edukacyjnego Ucznia zaplanował udział w kursach szybkiego czytania i szybkiego zapamiętywania, a także w kursie programowania stron internetowych. Zdobytą wiedzę wykorzysta do stworzenia strony internetowej przedstawiającej środowisko przyrodnicze Stanów Zjednoczonych. Wcześniejsze zainteresowania przedmiotem przyrodniczym pozwoliły Krystianowi na zdobycie wysokiego wyniku w etapie szkolnym konkursu przedmiotowego MKO z geografii oraz zakwalifikowanie się do etapu rejonowego i osiągnięcie dobrego wyniku.

Maciej zaś, rozwija swoje pasje i zainteresowania związane z informatyką oraz językiem obcym nowożytnym – językiem angielskim. Zgodnie z zaplanowanymi działaniami w Indywidualnym Planie Rozwoju Edukacyjnego Ucznia, Maciej będzie doskonalić umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów oraz myślenia przyczynowo-skutkowego – uczestnictwo w kursie programowania w języku tekstowym C#. Opracowanie materiałów projektowych w języku angielskim za pomocą narzędzi TiK przyczyni się znacznie do wzrostu, nie tylko kompetencji informatycznych, ale też kluczowych kompetencji językowych.

Otrzymane stypendium z pewnością pozwoli chłopcom na realizację marzeń edukacyjnych i będzie ich kapitałem na przyszłość. Życzymy samych sukcesów.

Źródło: Publiczny Zespół Szkół i Przedszkoli Samorządowych w Sochocinie

Udostępnij
Twitter
WhatsApp
Skip to content