Wniosek:
Kreator zdjęć do dowodów osobistych (bezpłatny do 31 marca 2021 roku): https://passport-photo.online/pl/kreator-zdjec-do-dowodu
Wszystkie niezbędne informacje na temat składania wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz odbioru dowodu osobistego, uzyskają Państwo na stronie internetowej www.obywatel.gov.pl.
Urząd Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok. nr 19, tel. 23 661 80 01 (wew. 24)
III. Uwagi:
Podstawa prawna:
1)ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2021 roku, poz.816 ze zm.)
2)rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 05.10.2021 roku Dz.U.z 2021roku, poz.1865)
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks Wyborczy (Dz.U. z 2019 r. poz. 684 ze zm.)
Urząd Miasta i Gminy Sochocin, ul. Guzikarzy 9
tel.: 23 661 80 01, 661 80 25, 661 80 13 (wew. 24)
poniedziałek–czwartek 8.00–16.00
piątek 8.00–17.00
III. Osoba odpowiedzialna za załatwienie sprawy
Longina Włodarska, pokój nr 19
1.Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A/B.
Do okazania dowód osobisty lub paszport.
VII. Opłaty
Nie pobiera się.
VIII. Termin załatwienia sprawy
Decyzję o wpisie lub odmowie wpisania osoby do rejestru wyborców wydaje Burmistrz Miasta i Gminy w terminie 3 dni od dnia wniesienia wniosku.
Skarga na decyzję o odmowie wpisania do rejestru wyborców wnosi się do Sądu Rejonowego w Płońsku, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Sochocin.
Nie wnosi się.
[/cmsmasters_toggle][cmsmasters_toggle shortcode_id=”n8bm7iq8n” title=”Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej z pobytu stałego lub pobytu czasowego.”]
Wniosek:
Druki można otrzymać:
– w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok. 19;
– na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Sochocin www.sochocin.pl.
Za wydanie decyzji w I instancji – 10 zł..
Odwołanie jest zwolnione od opłaty skarbowej.
Za pełnomocnictwo – 17 zł.
III. Termin i sposób załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok. 19, tel. 23 661 80 01
Od decyzji przysługuje stronom postępowania prawo złożenia odwołania do Wojewody Mazowieckiego, w terminie czternastu dni od daty doręczenia decyzji. Odwołanie składa się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Sochocin.
Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021r., poz.510 ze zm.),
2) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2021 poz. 735 ze zm.),
Wniosek:
Druki można otrzymać:
– w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok. 19;
– na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Sochocin www.sochocin.pl.
Za wydanie decyzji w I instancji – 10 zł..
Odwołanie jest zwolnione od opłaty skarbowej.
Za pełnomocnictwo – 17 zł.
III. Termin i sposób załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok. 19, tel. 23 661 80 01
Od decyzji przysługuje stronom postępowania prawo złożenia odwołania do Wojewody Mazowieckiego, w terminie czternastu dni od daty doręczenia decyzji. Odwołanie składa się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Sochocin.
Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021r., poz.510 ze zm.),
2) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2021 poz. 735 ze zm.),
Podstawa prawna
Ustawa o dowodach osobistych z dnia 6 sierpnia 2010 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 332 ze zm.)
Urząd Miasta i Gminy Sochocin, ul. Guzikarzy 9
tel.: 23 661 80 01, 661 80 25, 661 80 13 (wew. 24)
poniedziałek–czwartek 8.00–16.00
piątek 8.00–17.00
III. Osoba odpowiedzialna za załatwienie sprawy
Longina Włodarska, pokój nr 19
Ustne zgłoszenie interesanta
Do okazania dokument ze zdjęciem.
VII. Opłaty
Nie pobiera się
VIII. Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie
Wnioski:
Druki można otrzymać:
– w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok. 19;
– na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Sochocin www.sochocin.pl.
Opłata za udostępnienie danych jednostkowych – 31 zł
III. Termin i sposób załatwienia sprawy
za pośrednictwem poczty lub w formie dokumentu elektronicznego.
Urząd Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok. 19, tel. 23 661 80 01
Szczegółowe informacje na stronie www.obywatel.gov.pl.
Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r., poz. Poz.510 ze zm.)
2) rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie określania wzorów wniosków o udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL z 2019 r. poz.1212 r.
3) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 roku,poz.735)
Wnioski:
1) „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego”;
2) „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”;
3) „Zgłoszenie pobytu stałego” – z równoczesnym wymeldowaniem z pobytu stałego;
4) „Zgłoszenie pobytu czasowego” – z równoczesnym wymeldowaniem z pobytu czasowego na terenie miasta.
Formularz wypełnia osoba dokonująca zgłoszenia lub pracownik urzędu na podstawie danych zawartych w rejestrze PESEL oraz podanych przez osobę zgłaszającą. Potwierdzenia wiarygodności danych zamieszonych na formularzu dokonuje własnoręcznym czytelnym podpisem osoba zgłaszająca.
Do wglądu: dowód osobisty lub paszport.
Druki można otrzymać:
– w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok.19;
– na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Sochocin www.sochocin.pl.
Za złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł
Za wydanie zaświadczenia – 17 zł
III. Termin i sposób załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok. 19, tel. 23 661 80 01 (wew. 24)
Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Sochocin. Odwołanie składa się w terminie czternastu dni od daty doręczenia decyzji w sekretariacie urzędu, lub za pośrednictwem poczty.
Szczegółowe informacje na stronie www.obywatel.gov.pl.
Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510 ze zm.),
2) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. 2020 poz. 930)
3) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021, poz.735).
Wnioski:
lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”
– Formularz wypełnia osoba dokonująca zgłoszenia lub pracownik urzędu na podstawie danych zawartych w rejestrze PESEL oraz podanych przez osobę zgłaszającą,
– Potwierdzenia wiarygodności danych zamieszonych na formularzu dokonuje własnoręcznym czytelnym podpisem osoba zgłaszająca.
Do wglądu:
1.oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu (np. umowa cywilno- prawna, wypis z księgi wieczystej),
Cudzoziemiec dokonujący zameldowania na pobyt stały przedstawia kartę pobytu wydaną w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej, albo nadaniem statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, dokument „zgoda na pobyt tolerowany” albo zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.
Druki można otrzymać:
Za złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa -17 zł
Za wydanie zaświadczenia potwierdzające zameldowanie na pobyt czasowy – 17 zł
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
– z urzędu przy zameldowaniu na pobyt stały,
– na wniosek przy zameldowaniu na pobyt czasowy.
Termin ten może zostać przedłużony, o czym zawiadamia się strony i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy. Decyzja zostanie doręczona w wydziale lub przesłana przesyłką poleconą za pośrednictwem poczty.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok.19 tel.23 6618001 w 24.
Szczegółowe informacje na stronie obywatel.gov.pl
Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2018, poz.1382 ze zm.),
2) rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 roku, poz. 2411 ze. zm.),
3) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.
Wnioski:
Do wglądu: – jeśli osoba jest w posiadaniu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym zameldowanie ma nastąpić (kopie należy dołączyć do wniosku), dowód osobisty lub paszport, – pełnomocnictwo w przypadku jego udzielenia wraz z dowodem wpłaty opłaty (jeżeli jest należna)
Druki można otrzymać:
Opłata za wydanie na wniosek decyzji administracyjnej w I instancji w wysokości 10 zł
Odwołanie zwolnione od opłaty skarbowej.
Opłata za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja zostanie przesłana przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub doręczona w tut. wydziale za okazaniem dowodu osobistego.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, pok.19 tel.23 6618001 w.24.
Podstawa prawna:
1.ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 roku poz. 510 ze zm.)
2.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. 2020 poz. 930)
Wnioski:
„Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”
– dowód osobisty lub paszport,
– oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu (np. umowa cywilno- prawna, wypis z księgi wieczystej).
Druki można otrzymać:
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały – bezpłatnie.
Za złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł
Za wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy – 17 zł
Opłata w Kasie Urzędu Miasta i Gminy
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
– z urzędu przy zameldowaniu na pobyt stały,
– na wniosek przy zameldowaniu na pobyt czasowy.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin pok.19tel. 23 6618001 w.24
Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie : obywatel. gov.pl
Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2018 r. poz. 1382 ze zm.)
2) rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 roku , poz. 2411 ze. zm.),
3) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r., poz.2096 ze zm.),
„Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej” – w przypadku zgłoszenia wyjazdu na pobyt stały lub czasowy za granicę,
„Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego
dłużej niż 6 miesiecy” – w przypadku zgłoszenia powrotu z pobytu czasowego.
– dowód osobisty lub paszport.
– pełnomocnictwo udzielone na piśmie wraz z dowodem należnej opłaty
Druki można otrzymać:
Za złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Przyjęcie zgłoszenia od ręki.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin , pok.19 , tel. 23 6618001 w 24.
Szczegółowe informacje na stronie obywatel.gov.pl
Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz.510 ze zm.)
2) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. 2020 poz. 930)
3) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.),
W zależności od rodzaju formularza udostępnionego przez urząd możemy dodać załączniki małe (do 3,5 MB) lub duże pliki (do 500 MB).
Burmistrz miasta i gminy Sochocin Jerzy Ryziński ogłasza konkurs na najpiękniejszy ogród w mieście i gminie Sochocin.
Wystarczy zapoznać się z regulaminem i wysłać do nas zgłoszenie. Na właścicieli najpiękniejszych zielonych zakątków czekają atrakcyjne nagrody.
Na zgłoszenia czekamy do dnia 9 czerwca 2023 roku.
By zgłosić swój udział, wcześniej należy zapoznać się z regulaminem konkursu i wypełnić kartę zgłoszenia. Ocena ogrodów rozpocznie się w drugiej połowie czerwca. Rozstrzygnięcie nastąpi najpóźniej do 30 lipca.
Jury wybierze trzy najpiękniejsze ogrody, dodatkowo wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy uczestnictwa. Zgłoszenia można składać w Urzędzie Miasta i Gminy Sochocin, przy ulicy Guzikarzy 9, lub drogą elektroniczną na następujący adres e-mailowy: kamil.wojciechowski@sochocin.pl – numer tel. 23 661 80 01 (wew. 48).
Serdecznie zapraszamy i zachęcamy zatem mieszkańców sochocińskiej gminy do wzięcia udziału w naszym konkursie.
Regulamin, karta zgłoszenia, a także więcej informacji na stronie internetowej www.sochocin.pl.