
Pod koniec października zakończono realizację zadania pod nazwą „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Sochocin w 2024 roku – etap IX”. Od mieszkańców sochocińskiej gminy odebrano 43,78 ton niebezpiecznego dla zdrowia azbestu.
Stosowną umowę na realizację tego projektu podpisali w dniu 1 października prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie Zbigniew Deptuła oraz burmistrz miasta i gminy Sochocin Jacek Podgórski.
Zadanie obejmowało wykonanie następujących prac: demontaż, zbieranie, pakowanie, załadunek, zabezpieczenie, transport, przekazanie do unieszkodliwienia i unieszkodliwienie płyt azbestowo-cementowych, falistych i płaskich.
Łączny koszt realizacji usuwania eternitu wyniósł 25 532,50 zł, i tyle też stanowiła dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, co oznacza, że otrzymane dofinansowanie pokryło w całości wszelkie koszty związane z usuwaniem azbestu z terenu sochocińskiej gminy.
Odbiór wyrobów zawierających azbest przeprowadziła firma PHU US-KOM Robert Kołodziejski, z siedzibą w Gostyninie.
Zadanie pod nazwą „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Sochocin w 2024 roku – etap IX” dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji, w kwocie 25 532,50 zł.