Podstawa prawna:
Art. 306e Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.)
Wydział Finansów i Budżetu
III. Wymagane dokumenty:
Nie podlega opłacie skarbowej:
1) alimentacyjnych, opieki, kurateli i przysposobienia;
2) ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego, rent strukturalnych, ulg określonych w przepisach szczególnych dla żołnierzy niezawodowych i poborowych odbywających służbę zastępczą oraz ich rodzin, a także uprawnień dla osób niepełnosprawnych i osób objętych przepisami o szczególnych uprawnieniach dla kombatantów;
3) świadczeń socjalnych oraz w sprawach załatwianych na podstawie przepisów o pomocy społecznej i przepisów o zatrudnieniu socjalnym;
4) wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, wyborów do Sejmu, Senatu, Parlamentu Europejskiego i organów samorządu terytorialnego oraz referendum;
5) powszechnego obowiązku obrony, z wyjątkiem decyzji w sprawach udzielania zgody obywatelom polskim na służbę w obcym wojsku lub w obcej organizacji wojskowej;
6) zatrudnienia, wynagrodzeń za pracę;
7) nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia;
8) załatwianych na podstawie przepisów Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2020 r. poz. 65 ze zm.);
9) nabycia obywatelstwa polskiego w drodze repatriacji oraz stwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego nabytego w ten sposób;
10) pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw Europejskiego Obszaru gospodarczego nienależących do Unii Europejskiej lub państw niebędących stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy mogą korzystać ze swobody przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, oraz członków ich rodzin;
11) nadanie statusu uchodźcy, udzielenie azylu, zgody na pobyt tolerowany oraz w sprawach ochrony czasowej;
12) rekompensat w rozumieniu Ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości po za obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2097 ze zm.).
Zwalnia się z opłaty skarbowej:
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Zaświadczenie
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
VIII. Informacje:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
09-110 Sochocin
Wydział Finansów i Budżetu, pokój nr 13
tel. 23 661 80 01 (wew. 31)
Wnioski:
Rozpatrywanie wniosków podatników w sprawie:
Art. 67a. § 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.)
Wydział Finansów i Budżetu
III. Wymagane dokumenty:
Wniosek, wraz z następującymi dokumentami:
1) informacja o stanie majątkowym;
2) informacja o poniesionych wydatkach – należy przedłożyć kserokopię rachunków potwierdzających ponoszone wydatki (np.: gaz, woda i ścieki, zakup leków, itp.);
3) informacja o wysokości i źródłach uzyskanych dochodów (przychodów) – wraz z dokumentami potwierdzającymi ten fakt (np. decyzja ZUS);
4) zaświadczenia z urzędu skarbowego o dochodach lub rozliczenia roczne PIT – 36 lub 37- za rok poprzedzający dzień złożenia wniosku (z potwierdzeniem złożenia w urzędzie skarbowym),
5) w przypadku zarejestrowania w Powiatowym Urzędzie Pracy – zaświadczenie o statusie bezrobotnego z wyszczególnieniem, czy uzyskiwany jest zasiłek;
6) w przypadku choroby, udokumentowanie jej oraz wskazanie kosztów związanych z leczeniem.
1) informacja o stanie majątkowym;
2) informacja o poniesionych wydatkach – należy przedłożyć kserokopię rachunków potwierdzających ponoszone wydatki (np.: gaz, woda i ścieki, zakup leków, itp.);
3) informacja o wysokości i źródłach uzyskanych dochodów (przychodów) – wraz z dokumentami potwierdzającymi ten fakt (np. decyzja ZUS);
4) zaświadczenia z urzędu skarbowego o dochodach lub rozliczenia roczne PIT – 36 lub 37 – za rok poprzedzający dzień złożenia wniosku (z potwierdzeniem złożenia w urzędzie skarbowym);
5) w przypadku zarejestrowania w Powiatowym Urzędzie Pracy – zaświadczenie o statusie bezrobotnego;
6) w przypadku choroby, udokumentowanie jej oraz wskazanie kosztów związanych z leczeniem;
7) oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis;
8) oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis;
9) do czasu przedłożenia przez podatnika ubiegającego się o pomoc, oświadczeń lub innych informacji, wnioskowana pomoc nie może być udzielona;
10) zaświadczenia z ZUS o zaleganiu bądź o niezaleganiu w płatnościach składek;
11) zaświadczenia z urzędu skarbowego o wysokości zadłużenia bądź o jego braku, z wyszczególnieniem wysokości, z jakiego tytułu i jakiego okresu dotyczy;
12) informacji o prowadzonych postępowaniach egzekucyjnych, ze wskazaniem z jakiego tytułu, za jaki okres oraz podania wysokości zadłużenia objętego tym postępowaniem;
13) formularz pojęcia pomocy publicznej, wraz z oświadczeniem;
14) informacji zawartych w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis z dnia 29 marca 2010 r. (Dz.U. Nr 53, poz. 311 ze zm.), zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia;
15) informacji w sprawie źródeł uzyskania środków na spłatę zadłużenia.
1) oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis;
2) oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis;
3) do czasu przedłożenia przez podatnika ubiegającego się o pomoc, oświadczeń lub innych informacji, wnioskowana pomoc nie może być udzielona;
4) sprawozdania F-01;
5) sprawozdania finansowego;
6) zaświadczenia z ZUS o zaleganiu bądź o niezaleganiu w płatnościach składek;
7) zaświadczenia z urzędu skarbowego o wysokości zadłużenia bądź o jego braku, z wyszczególnieniem wysokości, z jakiego tytułu i jakiego okresu dotyczy;
8) informacji dotyczących zobowiązań z tytułu dostaw, robót i usług z podziałem na bieżące oraz przeterminowane w następujących okresach: od 0 do 30 dni, od 31 do 90 dni, od 91 do 180 dni, od 181 do 365 dni, powyżej 365 dni;
9) informacji o prowadzonych postępowaniach egzekucyjnych, ze wskazaniem z jakiego tytułu, za jaki okres oraz podania wysokości zadłużenia objętego tym postępowaniem;
10) wyciągu z ksiąg rachunkowych obejmujących należności i zobowiązania, koszty, przychody;
11) formularz pojęcia pomocy publicznej, wraz z oświadczeniem;
12) informacji zawartych w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis z dnia 29 marca 2010 r. (Dz.U. Nr 53, poz. 311 ze zm.), zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia;
13) informacji w sprawie źródeł uzyskania środków na spłatę zadłużenia.
Opłata skarbowa 17,00 zł – pełnomocnictwo (zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu – rodzic, dziadek, zstępnemu – dziecko, wnuk, prawnuk lub rodzeństwu).
Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
VIII. Informacje:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
09-110 Sochocin
Wydział Finansów i Budżetu, pokój nr 13.
tel. 23 661 80 01 (wew. 31)
Podstawa prawna:
Wydział Finansów i Budżetu
III. Wymagane dokumenty:
– obowiązujące na dany rok podatkowy.
1) deklaracja na podatek od nieruchomości;
2) deklaracja na podatek rolny;
3) deklaracja na podatek leśny
– obowiązujące na dany rok podatkowy.
Brak
Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu – rodzic, dziadek, zstępnemu – dziecko, wnuk, prawnuk lub rodzeństwu.
VIII. Informacje:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin
Wydział Finansów i Budżetu, pokój nr 13
tel. 23 661 80 01 (wew. 31)
Wnioski:
Ustawa o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej z dnia 10 marca 2006 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1984)
Wydział Finansów i Budżetu
III. Wymagane dokumenty:
Decyzję wydaje się w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o zwrot podatku.
Decyzja
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu – rodzic, dziadek, zstępnemu – dziecko, wnuk, prawnuk lub rodzeństwu.
VIII. Informacje:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin
Wydział Finansów i Budżetu, pokój nr 13
tel. 23 661 80 01 (wew. 31)
Wnioski:
Podstawa prawna:
Artykuł 9 Ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.)
Wydział Finansów i Budżetu
III. Wymagane dokumenty:
Osoby fizyczne i osoby prawne:
Brak
Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Osoby fizyczne i osoby prawne:
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu – rodzic, dziadek, zstępnemu – dziecko, wnuk, prawnuk lub rodzeństwu.
VIII. Informacje:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
Guzikarzy 9,09-110 Sochocin
Wydział Finansów i Budżetu, pokój nr 13
tel. 23 661 80 01 (wew. 31)
Wniosek:
Postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia o figurowaniu w ewidencji podatkowej w podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych
Artykuł 306a Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.)
Wydział Finansów i Budżetu
III. Wymagane dokumenty:
Nie podlega opłacie skarbowej:
1) alimentacyjnych, opieki, kurateli i przysposobienia;
2) ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego, rent strukturalnych, ulg określonych w przepisach szczególnych dla żołnierzy niezawodowych i poborowych odbywających służbę zastępczą oraz ich rodzin, a także uprawnień dla osób niepełnosprawnych i osób objętych przepisami o szczególnych uprawnieniach dla kombatantów;
3) świadczeń socjalnych oraz w sprawach załatwianych na podstawie przepisów o pomocy społecznej i przepisów o zatrudnieniu socjalnym;
4) wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, wyborów do Sejmu, Senatu, Parlamentu Europejskiego i organów samorządu terytorialnego oraz referendum;
5) powszechnego obowiązku obrony, z wyjątkiem decyzji w sprawach udzielania zgody obywatelom polskim na służbę w obcym wojsku lub w obcej organizacji wojskowej;
6) zatrudnienia, wynagrodzeń za pracę;
7) nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia;
8) załatwianych na podstawie przepisów Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2020 r. poz. 65 ze zm.);
9) nabycia obywatelstwa polskiego w drodze repatriacji oraz stwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego nabytego w ten sposób;
10) pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw Europejskiego Obszaru gospodarczego nienależących do Unii Europejskiej lub państw niebędących stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy mogą korzystać ze swobody przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, oraz członków ich rodzin;
11) nadanie statusu uchodźcy, udzielenie azylu, zgody na pobyt tolerowany oraz w sprawach ochrony czasowej;
12) rekompensat w rozumieniu Ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości po za obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2097 ze zm.).
Zwalnia się z opłaty skarbowej:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane będące w ewidencji lub rejestrach.
Wydanie postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej, jeżeli:
– żądanie dotyczy potwierdzenia faktów lub stanu prawnego, dla których organ nie prowadzi ewidencji lub rejestrów,
– z żądaniem wystąpi osoba niefigurująca w ewidencji lub rejestrach.
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu – rodzic, dziadek, zstępnemu – dziecko, wnuk, prawnuk lub rodzeństwu.
VIII. Informacje:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Sochocin
Guzikarzy 9,09-110 Sochocin
Wydział Finansów i Budżetu, pokój nr 13
tel. 23 661 80 01 (wew. 31)
W zależności od rodzaju formularza udostępnionego przez urząd możemy dodać załączniki małe (do 3,5 MB) lub duże pliki (do 500 MB).