Podstawa prawna:
Wydział Rozwoju, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
tel. 23 661 80 01 (wew. 30)
III. Wymagane dokumenty:
Wniosek – informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania.
Nie podlega opłacie skarbowej.
Informacja podlega corocznej aktualizacji w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.
Przyjęcie informacji.
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
VIII. Informacje:
Właściciel, zarządca lub użytkownik miejsc, w których był lub jest wykorzystywany azbest, lub wyroby zawierające azbest, dokonuje inwentaryzacji zastosowanych wyrobów zawierających azbest, poprzez sporządzenie spisu z natury. Wynik inwentaryzacji ujmuje się w formie informacji, którą sporządza w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz informacji w formie pisemnej przedkłada się wojewodzie (a w przypadku osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami z terenu gminy Sochocin, informację należy przedłożyć Burmistrzowi Miasta i Gminy Sochocin), a drugi egzemplarz informacji przechowuje właściciel, zarządca lub użytkownik przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
I. Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.).
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.).
3. Uchwała nr XVIII/150/2012 Rady Gminy Sochocin z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
II. Sprawę rozpatruje:
Wydział Rozwoju, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
tel. 23 661 80 01 (wew. 30)
III. Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Sochocin.
2. Zaświadczenie albo oświadczenie (zawierające klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”) o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
3. Dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną.
4. Dokumenty wskazujące osoby upoważnione do składania oświadczeń woli i podpisów w imieniu przedsiębiorcy.
5. Dowody potwierdzające spełnienie wymogów Uchwały Nr XVIII/150/2012 Rady Gminy Sochocin z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
6. Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
7. Potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej:
1) 107 zł – za wydanie zezwolenia;
2) 17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpisu, wypisu lub kopii (tylko w przypadku, gdy jest udzielane).
IV. Opłaty skarbowe:
1) 107 zł – za wydanie zezwolenia;
2) 17 zł – od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
V. Termin załatwienia sprawy:
W ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku.
VI. Forma załatwienia sprawy:
Zezwolenie w formie decyzji administracyjnej.
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
VIII. Informacje:
O zezwolenie ubiega się przedsiębiorca, który zamierza prowadzić działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Sochocin.
Zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Zezwolenie cofa się w przypadku, gdy przedsiębiorca, który je uzyskał, nie wypełnia określonych w nim warunków (pomimo uprzedniego wezwania).
I. Podstawa prawna:
1. Ustawa z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2019 r. poz. 1396 ze zm.).
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.).
3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz.U. z 2019 r. poz. 1510 ze zm.)
4. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych z dnia 12 lipca 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1311).
II. Sprawę rozpatruje:
Wydział Rozwoju, Infrastruktury i Ochrony Środowiska
tel. 23 661 80 01 (wew. 30)
III. Wymagane dokumenty:
1. Wniosek – zgłoszenie eksploatacji oczyszczalni ścieków o przepustowości do 5m3 na dobę, wykorzystywanej na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód.
2. Mapka sytuacyjno-wysokościowa z naniesioną lokalizacją oczyszczalni.
3. Ekspertyzy, atesty lub certyfikat dotyczący montowanej oczyszczalni ścieków.
4. Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
5. Potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej:
1) 120 zł – od przyjęcia zgłoszenia;
2) 17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpisu, wypisu lub kopii (tylko w przypadku, gdy jest udzielane).
IV. Opłaty skarbowe:
1. 120 zł – od przyjęcia zgłoszenia.
2. 17 zł – od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
V. Termin załatwienia sprawy:
Do rozpoczęcia eksploatacji przydomowej oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ ochrony środowiska w terminie 30 dni od doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
VI. Forma załatwienia sprawy:
Przyjęcie zgłoszenia lub sprzeciw w formie decyzji.
VII. Miejsce złożenia dokumentów:
VIII. Informacje:
Zgłoszenia wymaga eksploatacja oczyszczalni ścieków o przepustowości do 5m3 na dobę, wykorzystywanej na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód.
Z wnioskiem o przyjęcie zgłoszenia, może wystąpić inwestor lub upoważniona przez niego osoba.